Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Περιπατητικός Τουρισμός


Ποτέ στην ζωή μου δεν είχα ασχοληθεί με την πεζοπορία. Η γυμναστική στο γήπεδο, τα γυμναστήρια, η ποδηλασία και άλλες μορφές αθλητισμού ήταν μέρος της ζωής μου αλλά ποτέ δεν είχα την διάθεση να γίνω πεζοπόρος. Φέτος κατάλαβα τι μεγάλο λάθος είχα κάνει. Πάντα πίστευα ότι ξέρω πολλά για τη Μήλο κι όμως δεν ξέρω τίποτα. Οι παλιότεροι λένε πως ποτέ δεν μαθαίνεις ένα μέρος αν δεν το περπατήσεις πρώτα και αυτό είναι αλήθεια.

Η Μήλος είναι ένας θησαυρός όπως έχω πει σε παλιότερη ανάρτησή μου. Είναι ένας θησαυρός κρυμμένος καλά που μόνο περπατώντας μπορείς να τον ανακαλύψεις. Κάθε στροφή και μια καινούργια έκπληξη, κάθε βήμα και μια καινούργια εικόνα. Έχω πάει στο Κλέφτικο πολλές φορές με σκάφος όμως την τελευταία φορά που πήγα με τα πόδια ήταν σα να πήγαινα σε ένα άλλο μέρος ποιο μαγικό. Έχω πάει τόσες φορές με το αυτοκίνητο στο Κλήμα κι όμως αν κατέβεις το μονοπάτι από το αρχαίο θέατρο που οδηγεί στο παραδοσιακό μας οικισμό θα δεις πάνω στους βράχους μέχρι και απολιθώματα. Τόσα μονοπάτια, τόσες μοναδικές περιπατητικές διαδρομές που έχουν να δείξουν τόσα πολλά κι όμως μένουν ανεκμετάλλευτες.

Η γνώμη μου είναι πως ο εναλλακτικός τουρισμός είναι η λύση για την αύξηση της τουριστικής περιόδου στο νησί μας. Ο περιπατητικός τουρισμός είναι μέσα σε αυτές τις μορφές τουρισμού και για μένα προσωπικά η σπουδαιότερη. Οι περιπατητές οργανώνουν τις περιηγήσεις τους, τους μήνες Απρίλιο, Μάιο , Σεπτέμβριο και Οκτώβριο μήνες που στην Μήλο ο τουρισμός είναι σχεδόν νεκρός. Τα μονοπάτια και οι διαδρομές υπάρχουν, το μόνο που χρειάζεται είναι η ανάδειξη αυτών των μονοπατιών και η συνεχές φροντίδα τους για να μπορεί ο κάθε περιπατητής ντόπιος η μη να τα επισκέπτεται εύκολα και ακίνδυνα.

Η εθελοντική ομάδα Μήλου ξεκίνησε φέτος να καθαρίζει κάποια από αυτά τα μονοπάτια όμως αυτό δεν αρκεί. Χρειάζονται εργαλεία, χρειάζεται κόσμος, ελεύθερες ώρες και πολύ θέληση. Δυστυχώς τα περισσότερα από αυτά τα μονοπάτια είναι στο έρμαιο της εγκατάλειψης και πολλά από αυτά κινδυνεύουν να καταστραφούν. Έχω ξεκινήσει με την βοήθεια του Γιώργου Μάλλη του προέδρου του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας ο οποίος μου μετέδωσε την τρέλα της πεζοπορίας να χαρτογραφώ αυτά τα μονοπάτια. Στη συνέχεια αυτές οι χαρτογραφήσεις θα μπουν στο internet και μελλοντικά θα είναι στην διάθεση όλων να χρησιμοποιούν αυτούς τους χάρτες ελεύθερα. Το κακό είναι ότι δεν έχω ασχοληθεί ποτέ ξανά με την χαρτογράφηση και κάποιες λεπτομέρειες σίγουρα μου ξεφεύγουν. Εδώ και εδώ θα δείτε μερικά δείγματα που έχω φτιάξει μέχρι σήμερα. Όλες οι παρατηρήσεις είναι δεκτές για να βγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Περιμένω τα email σας στο mixalhs@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου